Silex to jeden z najlepszych rowerów gravelowych na świecie, zdobywca niezliczonych nagród, zwycięzca wielu testów. Ma geometrię inspirowaną MTB, jest bardzo komfortowy i wszechstronny. Długa górna rura, wysoka główka ramy i krótki mostek dają zwinne i pewne prowadzenie. Silex 200 ma wiele mocowań, m.in. na błotniki i bagażnik, dzięki czemu może to być Twój rower na wyprawy, do dojazdów do pracy czy zimowych treningów. Sercem roweru jest lekka i sztywna rama Lite z najwyższej jakości stopu aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach i spawach wygładzonych w technologii "Smooth welding". Wysoki komfort jazdy zapewni Ci geometria ramy i karbonowy widelec. Precyzyjne prowadzenie to zasługa stożkowej główki ramy, a suport Press-Fit FSA PF86 da efektywny transfer mocy. Odpowiedni zakres przełożeń zapewni Ci napęd Shimano Sora. Możesz polegać także na lekkich i mocnych kołach Merida Comp SL, 12-mm sztywnych osiach, komponentach Merida czy oponach Maxxis Rambler. Dzięki mechanicznym hamulcom tarczowym Promax w każdych warunkach pogodowych będziesz miał stałą jakość hamowania. Możesz dokupić torby na ramę Sileksa, pod siodło i na widelec. W Sileksie 300 założysz opony do szerokości 700 x 42C (700 x 35C z błotnikiem) albo 42-mm w kołach 650B. Rower do bikepackingu i do trenowania, na szosę, w teren i różne nawierzchnie, jeden do wszystkiego. Z Sileksem każda droga będzie Twoja!
Rower toczy się na lekkich i niezawodnych kołach zbudowanych na obręczach Merida Comp, na które zostały założone opony Maxxis Rambler. Do roweru zostały stworzone seria specjalnych sakw dedykowanych konkretnie do tego modelu.
Rozmiar koła | 28" / 700C |
Materiał ramy | Aluminium |
Rama | SILEX LITE Aluminium |
Rozmiary ramy | XS(44), S(47), M(50), L(53), XL(56) |
Widelec | MERIDA SILEX CF2 Carbon |
Płeć | Unisex |
Amortyzacja | Brak |
Przełożenia | 18 |
Mostek | MERIDA COMP CC 31.8mm |
Kierownica | MERIDA EXPERT GR |
Przerzutka w piaście | Nie |
Przerzutka tył | Shimano Sora GS |
Przerzutka przód | Shimano Sora |
Rodzaj hamulca | Tarczowy mechaniczny |
Mechanizm korbowy | FSA Omega 48-32T |
Obręcze | MERIDA COMP SL 17 IWR |
Piasta przód | VP 173SB 100x12 32H |
Piasta tył | VP 273SB 142x12 32H |
Siodło | MERIDA COMP CC V-mount |
Waga | 10,45 (M) |
Rocznik | 2022 |
Hamulec przód | Promax DSK-330R, Promax 160G 160mm |
Hamulec tył | Promax DSK-330R, Promax 160G 160mm |
Kolor | METALLIC BLACK(ANTHRACITE) |
Manetka przód | Shimano Sora |
Manetka tył | Shimano Sora |
Wkład suportu | FSA PF86 MegaExo |
Kaseta | Shimano CS-HG200 11-32 9S |
Opona przód | Maxxis Rambler 700x38C zwijana TR EXO |
Opona tył | Maxxis Rambler 700x38C zwijana TR EXO |
Sztyca | MERIDA COMP CC 30.9mm |
Stery | MERIDA M2331 Neck |
Łańcuch | KMC M99 |
SMART ENTRY
Wewnętrzne prowadzenie przewodów doprowadzone do perfekcji. Nasz system pozwala zablokować je pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie musisz się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa stanie się wyboista. Ponieważ wloty przewodów są w tym systemie całkowicie wymienne, jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
INTERNAL CABLE ROUTING
Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. To rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.
CARBON FORK
Przedni widelec wykonany w pełni z kompozytu węglowego. Karbonowe są nie tylko jego ramiona, ale także rura sterowa. Karbonowe widelce MERIDY zachwycają pochłanianiem wibracji, precyzyjnym prowadzeniem oraz sztywnością podczas hamowania i w zakrętach.
X-TAPER HEADTUBE
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
PROLITE 66 TRIPLE BUTTED ALUMINIUM
Najwyższej jakości stop aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Jest on wyjątkowo lekki i wytrzymały, zapewnia optymalny stosunek sztywności do wagi i pozwala produkować ramy o bardzo złożonym kształcie. Ilość materiału jest zawsze dostosowana do obciążeń, którym zostaje poddana konkretna część ramy, dzięki czemu nie jest dodany żaden zbędny gram.
HYDRO FORMING SYSTEM (HFS)
Produkcja trójwymiarowo giętych rur za pomocą złożonego procesu „hydroformowania”. Gorący olej wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz), umożliwiając tworzenie zaawansowanych profili rur. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
SMOOTH WELDING
Wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywności ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
THROUGH AXLE 12-100
Osie thru-axle 12mm dają wiele możliwości. Poza wysoką sztywnością skrętną, zapewniają też niezmienne położenie tarczy hamulcowej względem zacisku i łatwe wypięcie koła bez użycia narzędzi. W przeciwieństwie do rozwiązań typu quick release, pozycja koła jest tu zawsze w 100% niezmienna.
THROUGH AXLE 12-142
Osie thru-axle 12mm dają wiele możliwości. Poza wysoką sztywnością skrętną, zapewniają też niezmienne położenie tarczy hamulcowej względem zacisku i łatwe wypięcie koła bez użycia narzędzi. W przeciwieństwie do rozwiązań typu quick release, pozycja koła jest tu zawsze w 100% niezmienna.
F-MOUNT
Przystosowanie do szybkiego i łatwego zamocowania błotników.
C-MOUNT
Przystosowanie do szybkiego i łatwego zamocowania bagażnika.