Czasem potrzebujemy od roweru czegoś więcej. I tu pojawia się nasz Kross Evado 4. To świetny wybór dla każdego, kto nie chce być ograniczany wyborem pomiędzy ścieżkami rowerowymi czy utwardzoną nawierzchnią podczas leśnych wypraw. Kross Evado 4 zabierze cię tam, gdzie rower szosowy nie da rady. I ułatwi jazdę tam, gdzie rower górski będzie stwarzał problemy.
KROSS Evado 4.0 na rok 2022 to wciąż wysokiej jakości rower dostępny w przystępnej cenie.
KROSS Evado 4.0 to naturalne rozwinięcie swojego poprzednika. Pomimo pewnych podobieństw to różnicę widać już na pierwszy rzut oka. KROSS Evado 4.0 także został wyposażony w osprzęt Shimano z tylną przerzutką Acera M360. Taka konstrukcja pozwoliła nam uzyskać aż 24 przełożenia, które każdemu rowerzyście pomogą w pokonaniu wyzwań stawianych mu przez teren. Tym co stanowi jednak największą różnicę są mechaniczne hamulce tarczowe, które umożliwiają łatwy serwis oraz pozwalają na szybkie oraz skuteczne zatrzymanie się w każdych warunkach. To rozwiązanie zapewniające dużo pewniejsze hamowanie niż klasyczne rozwiązania takie jak hamulce v-brake. KROSS Evado 4.0 został wyposażony amortyzowany widelec SR Suntour NEX o skoku 63 mm. Dzięki niemu bez problemu dojedziesz do miejsca docelowego bez martwienia się o krawężniki czy kostkę brukową. W lesie natomiast będziesz mógł jeździć po bezdrożach bez chwili zastanowienia czy pokonasz kamienie i korzenie stojące Ci na drodze. To także koła o średnicy 28” i opony o szerokości 45 milimetrów. Zapewniają one wysoką przyczepność niezależnie od tego w jakich warunkach jeździsz.
KROSS Evado 4.0 został wykonany z bardziej zaawansowanego technologicznie stopu aluminium. Aluminium lite to ulepszony stop aluminium 6061, jest doskonałym kompromisem pomiędzy wysoką sztywnością a niska masą. Charakteryzuje się dużą odpornością na warunki zewnętrzne, złamania i uderzenia. Dzięki cieniowaniu wszystkich rur ramy udało się nam zachować wytrzymałość konstrukcji przy jednoczesnej redukcji masy. To także hydroformowanie ramy, dzięki czemu udało się nam uzyskać estetyczne, niespotykane nigdzie indziej kształty poszczególnych rurek. Rama jest malowana proszkowo, co przekłada się na trwałość malowania oraz jego odporność na uszkodzenia mechaniczne.
Rama i widelec
Wykończenie lakieru | połysk |
Materiał Ramy | ALUMINIUM |
WIDELEC | SR SUNTOUR NEX |
Skok widelca | 63mm |
TYLNY AMORTYZATOR | BRAK |
SKOK TYLNEGO AMORTYZATORA | BRAK |
Napęd
PRZERZUTKA PRZÓD | SHIMANO TOURNEY TY710 |
PRZERZUTKA TYŁ | SHIMANO ACERA M360 |
MANETKI | SHIMANO ST-EF505 |
KORBA | ALUMINIUM |
KORONKI | 48T-38T-28T/170MM |
KASETA / WOLNOBIEG | SHIMANO HG31 |
ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU | 11-32T |
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ | 24 |
SUPORT | FP-B902 |
ŁAŃCUCH | SHIMANO HG40 |
Koła
PIASTA PRZÓD | QR 9MM |
PIASTA TYŁ | QR 9MM |
OBRĘCZE | KROSS |
OPONY | 700X45C |
Hamulce
HAMULEC PRZÓD | SHIMANO MT200 |
HAMULEC TYŁ | SHIMANO MT200 |
DŹWIGNIE HAMULCA | SHIMANO EF505 |
TARCZE HAMULCOWE | DISC (160) |
Tarcze hamulcowe tył | DISC (160) |
Komponenty
KIEROWNICA | ALUMINIUM 640 MM 31.8 |
WSPORNIK KIEROWNICY | ALUMINIUM 90MM/31,8/7° |
SIODŁO | KROSS |
WSPORNIK SIODŁA | ALUMINIUM 27,2X300 AMO |
STERY | 1-1/8" |
CHWYTY | HERRMANS OXY |
PEDAŁY | FP-917N |