Czasem chcesz zjechać z utartych dróg w niezbadane rejony kraju. Chcesz przemierzać szutry, pokonywać leśne rzeczki, wzywa Cię przygoda? Nasz KROSS Esker 2.0 został stworzony właśnie w tym celu. To rower dla tych wszystkich, którzy szukają nowych dróg tam, gdzie ich nie ma. Uciekających od cywilizacji i chcących spędzić noc na mazurskich łąkach wpatrując się w gwiazdy. Esker 2.0 to propozycja dla wszystkich, którzy szukają wielu punktów montażowych na bagażnik i sakwy. Nie bez powodu, wsiadając na niego, krzyczymy do siebie „Hej, Przygodo!”
KROSS Esker 2.0 w 2023 roku to kontynuacja myśli, która przyświecała nam przy projektowaniu poprzednich modeli tego roweru wyprawowego. To wiele drobnych modyfikacji oraz nowość - 10cio rzędowa kaseta oraz największa zmiana - karbonowy widelec.
Rowery z rodziny Esker charakteryzują się niezwykle komfortową jazdą po szosie i w terenie, efektywnym przeniesieniem mocy na napęd i przewidywalnym zachowaniem w każdych warunkach. Żeby mógł zabrać każdego w nawet najdziksze rejony. Dlatego też wyposażyliśmy go w sprawdzony i niezawodną przerzutkę MICROSHIFT RD-M6205GM oraz mechaniczne hamulce tarczowe Tektro. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz mógł dokonać napraw nawet w największej dziczy. Uzupełnieniem kompletu jest dziesięciorzędowa kaseta MICROSHIFT CS-H103.
KROSS Esker 2.0 to rama wykonana z aluminium lite - to ulepszony stop aluminium 6061 jest doskonałym kompromisem pomiędzy wysoką sztywnością a niska masą. Charakteryzuje się dużą odpornością na warunki zewnętrzne, złamania i uderzenia. oraz widelec wykonany z karbonu - zdecydowanie poprawi przyjemność jazdy. Do, i tak już komfortowego rozwiązania, dobraliśmy komponenty, które jeszcze bardziej poprawiają wygodę na bezdrożach. Jednym z nich jest szeroka kierownica z flarą (rozszerzająca się ku dołowi) pomagająca w zachowaniu kontroli nad rowerem w cięższych warunkach. Nasz gravel to także szerokie opony – wyposażyliśmy go w 1,5" opony.
Żeby zapewnić jak największą użyteczność, szutrowiec KROSS Esker 2.0 posiada wszystkie rozwiązania, które powinny się znaleźć w tego typu rowerach. Wsłuchując się w porady ekspertów od rowerowej turystyki zaopatrzyliśmy nasz rower w liczne mocowania ułatwiające montaż dodatkowych koszyków na bidon, bagażnika, błotników czy innych elementów dodatkowego osprzętu.
By zapewnić mu pełną wszechstronność zostawiliśmy w ramie i widelcu dużo miejsca na opony. By pomóc w utrzymaniu stabilności w terenie zdecydowaliśmy się na zwiększenie rozstawu osi względem naszych rowerów szosowych czy CX. Ostatecznie, by zapewnić przyjemność z jazdy osobom, dla których bikepacking jest nowością, zastosowaliśmy szeroki zakres przełożeń. Całość uzupełnia siodło WTB Sport Volt, dostosowane pod kątem jazdy w terenie.
Rama i widelec
Wykończenie lakieru | połysk |
Materiał Ramy | ALUMINIUM LITE |
WIDELEC | CARBON |
Skok widelca | BRAK |
TYLNY AMORTYZATOR | BRAK |
SKOK TYLNEGO AMORTYZATORA | BRAK |
Napęd
PRZERZUTKA PRZÓD | BRAK |
PRZERZUTKA TYŁ | RD-M6205GM |
MANETKI | SB-M100A |
KORBA | PROWHEEL RPL-FD16S-F-TT |
KORONKI | S, M - 40T / 170 mm, L, XL - 40T / 175 mm |
KASETA / WOLNOBIEG | MICROSHIFT CS-H103 |
ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU | 11-42T |
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ | 10 |
SUPORT | PROWHEEL BB68+ |
ŁAŃCUCH | CN-HG54 |
Koła
PIASTA PRZÓD | GL-B63-F/CL |
PIASTA TYŁ | GL-B63R-SB/CL-X12 |
OBRĘCZE | KROSS |
OPONY | 28"x1,5" |
Szprychy | SAPIM |
Nyple | Mosiężne |
Hamulce
HAMULEC PRZÓD | TEKTRO MD C550 |
HAMULEC TYŁ | TEKTRO MD C550 |
DŹWIGNIE HAMULCA | SB-M100A |
TARCZE HAMULCOWE | TEKTRO (160) |
Tarcze hamulcowe tył | TEKTRO (160) |
Komponenty
KIEROWNICA | ALUMINIUM 31,8 (S, M - 420 mm, L, XL - 440 mm) |
WSPORNIK KIEROWNICY | ALUMINIUM 31,8 (S, M - 80 mm, L, XL - 90 mm) |
SIODŁO | WTB VOLT SPORT |
STERY | FSA NO.42/ACB;1-1/8"-1,5" |
CHWYTY | FIZIK TERRA MICROTEX |
PEDAŁY | BRAK |
Informacje dodatkowe
Waga [kg] | S - 11,5 kg, M - 11,55 kg, L - 11,6 kg, XL - 11,65 kg |