GWARANCJA/ROZSZERZONA GWARANCJA MERIDA

 

Twój rower Merida jest objęty gwarancją producenta obowiązującą od daty sprzedaży. Obowiązuje ona przez:

 

    2 lata w przypadku złamania ramy i dotyczy wszystkich ram z karbonu i aluminium,

    2 lata i dotyczy sztywnych widelców z karbonu i aluminium,

    2 lata w przypadku złamania ramy i dotyczy wszystkich w pełni amortyzowanych modeli,

    2 lata w przypadku złamania ramy dla wszystkich modeli typu dirtjump oraz oznakowanych części Merida,

    2 lata na lakier i naklejki.

Gwarancja na pozostałe elementy wyposażenia roweru jest zgodna z warunkami gwarancji udzielanymi przez krajowych dystrybutorów producentów danych części i wynosi 2 lata. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia sprzętu powstałe z powodu niewłaściwego czy niezgodnego z instrukcją obsługi użytkowania, konserwowania czy przechowywania roweru, uszkodzenia powstałe w wyniku nadmiernego obciążenia roweru, a także uszkodzenia wynikające po sprzedaży z wydarzeń losowych, np. upadku roweru. Gwarancja nie dotyczy również przypadków wynikających z naturalnej eksploatacji sprzętu, takich jak zużycie opon, okładzin czy przewodów hamulcowych.

Od października 2020 r. funkcjonuje Rozszerzona Gwarancja Merida, która pozwala uzyskać nowe warunki gwarancji.

Warunki rozszerzonej gwarancji

1

GWARANT

Warunki Rozszerzonej Gwarancji Merida (RGM) świadczy:

MERIDA INDUSTRY CO., LTD. P.O. Box 56 Yuanlin Taiwan R.O.C.

reprezentowana na terytorium RP przez

Merida Polska Spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedziba w Zabrzu przy ul. Marii Curie-Skłodowskiej 35,

wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sad Rejonowy w Gliwicach X Wydział Gospodarczy KRS

pod nr 0000019537, NIP: 6312300850, REGON: 008174780, nr BDO 000048457.

2

PRZEDMIOT ROZSZERZONEJ GWARANCJI

Przedmiot RGM:

– rama roweru marki Merida z następujących kategorii:

– rowery szosowe i fitness,

– rowery crossowe, gravelowe, przełajowe,

– rowery MTB XC oraz trail,

– rowery typu all mountain oraz Enduro,

– rowery elektryczne Merida,

– sztywny widelec roweru Merida z powyższych kategorii,

– rama roweru: Merida Freeway, Merida Cityway, Merida Classicway

wprowadzone do obrotu na terytorium Polski przez Merida Polska Sp. z o.o. z siedziba w Zabrzu, z rowerów pochodzących

z kolekcji 2021 lub nowszych niż 2021. Ramy rowerów i sztywne widelce pochodzące z kolekcji rowerów

2020 i starszych (tych samych kategorii jak podane wyżej w punkcie 2) są objęte Rozszerzoną Gwarancją Merida

zgodnie z zasadami opisanymi w punkcie 4 RGM. Rozszerzona gwarancja przysługuje wyłącznie pierwszemu właścicielowi

roweru w zakresie wad fabrycznych (materiałowych lub produkcyjnych).

3

OBSZAR ROZSZERZONEJ GWARANCJI

RGM obejmuje terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

4

DLA KOGO

RGM jest udzielana pierwszemu nabywcy roweru, który dokona rejestracji roweru na stronie internetowej moja.merida.pl

w terminie 60 dni od daty zakupu – w przypadku roweru pochodzącego z kolekcji 2021 lub nowszej. Aby

skorzystać z RGM w przypadku roweru z kolekcji starszej niż 2021 zakupionego 1.10.2020 bądz po tej dacie, po

wprowadzeniu danych roweru przez Sprzedawcę Merida do systemu, Klient w ciągu 60 dni od dnia zakupu powinien

dokonać rejestracji roweru na stronie internetowej moja.merida.pl.

5

OKRES ROZSZERZONEJ GWARANCJI

RGM zaczyna obowiązywać po dwóch latach od momentu zakupu (przez pierwsze dwa lata od zakupu obowiązuje

standardowa gwarancja) w następujących zakresach:

– dożywotnia gwarancja na ramy wykonane z włókien węglowych i ramy aluminiowe:

– rowerów szosowych i fitness,

– rowerów crossowych, gravelowych i przełajowych,

– rowerów MTB XC i trail,

– rowerów typu all mountain i Enduro,

– rowerów elektrycznych Merida;

– 3 lata na sztywne widelce ww. rowerów;

– 3 lata na ramy rowerów Merida Freeway, Merida Cityway, Merida Classicway.

6

WYŁĄCZENIA

Wyłączone z Rozszerzonej Gwarancji Merida są:

– awarie wynikające z tytułu użytkowania roweru niezgodnie z zapisami instrukcji obsługi,

– awarie i usterki powstałe wskutek upadków czy wypadków komunikacyjnych, również tych spowodowanych

przez przeciążenia i przeładowania roweru,

– awarie i usterki powstałe na skutek przeróbek, modyfikacji, stosowania niekompatybilnych komponentów,

– awarie i usterki powstałe na skutek nieprawidłowego montażu,

– awarie powstałe wskutek zaniedbań przeglądów i czynności serwisowych,

– rowery używane w działalności gospodarczej: wypożyczalnie, usługi transportowe,

– rowery dziecięce, freeride i downhill Merida.

7

ODPOWIEDZIALNOŚĆ GWARANTA

RGM nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady

rzeczy sprzedanej.

W razie stwierdzenia wady fabrycznej Merida dokona wymiany ramy/sztywnego widelca na wolne od wad. W

przypadku zakończenia produkcji danego modelu roweru bądź niedostępności produktu Merida zastrzega sobie

prawo do dostarczenia ramy będącej nastepczynią reklamowanej ramy w dostępnym kolorze, przy założeniu, że

będzie to model tej samej lub wyższej klasy. To samo dotyczy sztywnego widelca.

Roszczenia z tytułu RGM należy zgłaszać za pośrednictwem sprzedawcy, u którego został zakupiony rower, lub, jeśli

nie jest to możliwe, za pośrednictwem innego sklepu z sieci sprzedaży Merida Polska. Lista tych sklepów jest dostępna

na stronie https://www.merida-bikes.com.

8

WYMOGI

Osoba, która chce korzystać z RGM, zobowiązuje się do:

– dokonania pierwszego pełnego przeglądu serwisowego roweru nie później niż w ciągu trzech miesięcy od daty

zakupu roweru albo nie później niż w ciągu pierwszych przejechanych 500 km, albo do pierwszych 15 godzin

użytkowania;

– przegląd ten powinien zostać odnotowany w karcie gwarancyjnej;

– stosowania wyłącznie właściwych dla danego modelu roweru części zamiennych i akcesoriów;

– kompletnego przeglądu roweru nie rzadziej niż raz w roku, z odnotowaniem tego przeglądu w karcie gwarancyjnej.

W przypadku braku miejsca na odnotowanie przeglądu w karcie gwarancyjnej, przegląd powinien zostać

odnotowany corocznie w karcie przeglądu. Stosowny plik do wykorzystania w tym celu jest dostępny do pobrania

na stronie moja.merida.pl,

– przedłożenia certyfikatu RGM podczas zgłaszania roszczenia.

9

POSTĘPOWANIE GWARANCYJNE

W przypadku uzasadnionego roszczenia gwarancyjnego Merida dokona wymiany ramy/sztywnego widelca na

produkt wolny od wad zgodnie z zapisami punktu 7 RGM. Koszty przygotowania i dostarczenia ramy/sztywnego

widelca do punktu zakupu roweru oraz koszty usługi serwisowej związanej z wymianą ponosi właściciel roweru.

Ze względu na specyfikę produkcji termin postępowania gwarancyjnego może być zależny od dostępności danej

ramy i cyklu produkcyjnego.

10

OKRES OBOWIĄZYWANIA

Rozszerzona Gwarancja Merida obowiązuje od 1.10.2020 r.

 

Informacje o bezpieczeństwie produktu
Informacje o producencie