Dętka rowerowa z oferty marki KELLYS, dedykowana również do wózków dziecięcych.

Wyposażona w wentyl gięty pod kątem 45°, znaczenie ułatwiający montaż i pompowanie. Zapewni długotrwałą szczelność i niezawodność.

ROZMIAR:

  • 12 x 1/2 x 2 1/4 (57-203)

ZAWÓR:

  • samochodowy (AV) 40 mm
  • gięty (45°)

WAGA:

  • ok. 109 g

 

Jak wybrać dętkę rowerową?
Oto kilka prostych kroków do zdobycia potrzebnych parametrów!

Rowerzysta wybiera dętkę do roweru w zależności od:

  • rozmiaru koła, opisanego z boku opony;
  • przekroju opony, opisanego z boku opony;
  • typu wentyla (np. Presta lub Shrader), zależącego od rozmiaru otworu w obręczy koła;
  • długości wentyla, zależnej od wysokości obręczy.

 


Co trzeba wiedzieć o poszukiwanej dętce?
1. Rozmiar dętki
Istotna jest nie tylko średnica koła, do jakiego chcemy zastosować konkretną dętkę, ale i bardzo ważna jest także szerokość opony. Dętka przeznaczona do wąskiej opony nie napełni wystarczająco szerszej i będzie w związku z tym bardziej narażona na przebicie. Z kolei zbyt dużej dętki w wąskiej oponie nie da się dobrze ułożyć i właściwie napompować.

2. Rodzaj wentyla
Obręcze mają otwór przystosowany do dwóch rozmiarów średnic zaworów: 6 lub 8 mm. Poniżej zestawiamy występujące na rynku rodzaje wentyli.

3. Długość wentyla
Obręcze o wyższym profilu i obręcze „aero” wymagają dłuższych (48 – 60 mm) zaworów. Normalny zawór o długości ok. 35 mm może uniemożliwiać napompowanie koła i zabezpieczenie zaworu.


Typy wentyli (zaworków):

 

  • AV -  Ø 8 mm – najpopularniejszy wentyl stosowany w dętkach do rowerów górskich. Długość: 35 - 48 mm. Inne nazwy: gruby, samochodowy, Shrader, GP-3;
     
  • American AV -  Ø 8 - 16 mm – różni się od wentyli Shrader brakiem gwintu na zewnętrznej części wentyla. Długość: 32, 34 i 45 mm. Inne nazwy: Shrader American;
     
  • DV -  Ø 8 mm – wentyl stosowany w rowerach dziecięcych, w Polsce pamiętamy je z rowerów serii Wigry itp. Długość: 32 mm (DV) i 40 mm (DV long). Inne nazwy: Dunlop, GP-1, Valve Blitz, Wood, EV;
     
  • RV -  Ø 6 mm – wentyl stosowany w rowerach pochodzenia włoskiego. Wadą tego systemu jest brak możliwości wymiany samego zaworu w korpusie. Długość: 40 mm. Inne nazwy: Regina, włoski;
     
  • SV -  Ø 6 mm – bardzo popularny wentyl stosowany w dętkach rowerów szosowych, trekkingowych, a także górskich. Długość: 36 mm (SV) i 55 mm (SV long). Inne nazwy: cienki, francuski, Presta, Sclaverand, FV.