Silex to jeden z najlepszych rowerów gravelowych na świecie, zdobywca niezliczonych nagród, zwycięzca wielu testów. Ma geometrię inspirowaną MTB, jest bardzo komfortowy i wszechstronny. Długa górna rura, wysoka główka ramy i krótki mostek dają zwinne i pewne prowadzenie. Silex 400 ma wiele mocowań, m.in. na błotniki i bagażnik, dzięki czemu może to być Twój rower na wyprawy, do dojazdów do pracy czy zimowych treningów. Sercem roweru jest lekka i sztywna rama Lite z najwyższej jakości stopu aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach i spawach wygładzonych w technologii "Smooth welding". Wysoki komfort jazdy zapewni Ci geometria ramy i karbonowy widelec. Precyzyjne prowadzenie to zasługa stożkowej główki ramy, a suport Press-Fit Shimano BB 71 da efektywny transfer mocy. Z charakterem roweru współgra jego napęd Shimano GRX 400. Możesz polegać także na lekkich i mocnych kołach Merida Comp SL, 12-mm sztywnych osiach, komponentach Merida czy oponach Maxxis Rambler. Dzięki hydraulicznym hamulcom tarczowym Shimano GRX 400 w każdych warunkach pogodowych będziesz miał stałą jakość hamowania. Możesz dokupić torby na ramę Sileksa, pod siodło i na widelec. W Sileksie 400 założysz opony do szerokości 700 x 42C (700 x 35C z błotnikiem) albo 42-mm w kołach 650B. Rower do bikepackingu i do trenowania, na szosę, w teren i różne nawierzchnie, jeden do wszystkiego. Z Sileksem każda droga będzie Twoja!

SPECYFIKACJA:

  • Rama: SILEX LITE, materiał: aluminium, maksymalny rozmiar opon: 700x38C / 650Bx45C, 100x12/142x12mm, BB86
  • Kolor: Blue
  • Waga: 10,36 kg, Waga roweru z kołami 700C i ramą w rozmiarze M, bez pedałów
  • Widelec: MERIDA SILEX CF2, taperowany, maksymalny rozmiar opon: carbon, maksymalny rozmiar opon: 700x38C / 650Bx45C
  • Piasta przód: VP CLK170F, 100x12mm, 32 szprych, Centerlock
  • Piasta tył: VP CLK270R, 142x12mm width rear hub, 32 szprych, Centerlock
  • Przerzutka przednia: Shimano GRX400
  • Przerzutka tył: Shimano GRX400
  • Manetka przód: Shimano GRX400
  • Manetka tył: Shimano GRX400
  • Mechanizm korbowy: Shimano GRX600, 46-30T
  • Wkład Suportu: Shimano Pressfit BB71
  • Wolnobieg / kaseta: Shimano CS-HG50, 11-36T, 10 przełożeń
  • Łańcuch: KMC X10
  • Oś tył: MERIDA EXPERT SL, Zawiera klucz imbusowy 6/4mm
  • Oś przód: MERIDA EXPERT SL
  • Szprychy: Czarne stalowe
  • Obręcz: MERIDA COMP SL, szerokość wewnętrzna: 17mm, wysokość: 22mm, materiał: aluminium
  • Opona przód: Maxxis Rambler, 700x38C, zwijana, TR, EXO
  • Opona tył: Maxxis Rambler, 700x38C, zwijana, TR, EXO
  • Dętki: Lite
  • Tarcza hamulcowa tył: Shimano RT10, 160 mm
  • Tarcza hamulcowa przód: Shimano RT10, 160 mm
  • Hamulec przód: Shimano GRX400, Hydrauliczny
  • Hamulec tył: Shimano GRX400, Hydrauliczny
  • Chwyty kierownicy: MERIDA ROAD EXPERT
  • Kierownica: MERIDA EXPERT GR, materiał: aluminium, 400mm (XS-S), 420mm (M), 440mm (L/XL)
  • Stery: MERIDA M2331
  • Mostek: MERIDA EXPERT CW, materiał: aluminium, średnica: 31.8mm, kąt: -8°
  • Rozmiar mostka: 80 mm dla wszystkich rozmiarów
  • Siodło: MERIDA COMP CC, V-mount
  • Sztyca: MERIDA COMP CC, materiał: aluminium, średnica: 30.9mm, cofnięcie: 0mm
  • Obejma podsiodłowa: MERIDA EXPERT
  • Klamka hamulcowa: Shimano GRX400

Technologie

Prolite 66 Triple Butted Aluminum

Najwyższej jakości stop aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Jest on wyjątkowo lekki i wytrzymały, zapewnia optymalny stosunek sztywności do wagi i pozwala produkować ramy o bardzo złożonym kształcie. Ilość materiału jest zawsze dostosowana do obciążeń, którym zostaje poddana konkretna część ramy, dzięki czemu nie jest dodany żaden zbędny gram.

HFS - Hydro Forming System

Produkcja trójwymiarowo giętych rur za pomocą złożonego procesu „hydroformowania”. Połączenie gorącego oleju i wody wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz), umożliwiając tworzenie zaawansowanych profili rur. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.

X-taper headtube

Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.

Smooth welding

Wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywność ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.

Internal cable routing

Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.

Down tube exit

Duże wyjście linki, które zapewnia bezproblemowe ułożenie przewodów prowadzonych wewnątrz dolnej rury i ułatwia ich obsługę.

F-Mount

Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia błotników dzięki odpowiednim punktom mocowania.

C-Mount

Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia bagażnika dzięki odpowiednim punktom mocowania.